background

הזהרו מנוכלים- המקרה של ולרי

במהלך השנים הרבות שאני בעסק ( וגם במהדורה הקודמת שלי כעובד רשות המיסים)  נתקלתי בכל מיני מקרים שנויים במחלוקת, שנראו לי ספק נוכלות ספק רמאות,כבר דיברתי על כך בעבר לא מעט, לעיתים זה מגיע בתחפושת של ייעוץ בחינם ( אין כזה דבר חינם, כך אני מחנך את ילדי) , לעיתים זה מגיע בתחפושת של אנשים שרק רוצים " לעזור" ועוד כל מיני תחפושות.
הפעם זה היה בולט, מוגזם, וגרם לי ממש לאבד את זה.

מביחנתי מדובר ממש בנוכלות!

.

כאחד שחורט על דיגלו לנסות לדאוג לדור הבוגר יותר, ובואו נודה באמת גם אני לא עובד בחינם, אבל ויש פה אבל גדול, כשאיני יכול לעזור למישהו לא אטפל ,לא אקח ממנו כסף, ולא אנחה אותו לעשות משהו שאני חושב שלא מקדם אותו או נותן לו פתרון שהוא נכון לו. אני לא עובד כך וחשוב לי תמיד להגיד את זה!

כל טלפון שמגיע למשרד עובר דרך המזכירות שלי שמתשאלות את הלקוח הפוטנציאלי, לא תמיד לקוחות אוהבים את התשאול הזה, אבל בסוף התשאול הזה תמיד עוזר לנו להבין מי צריך אותנו ומי לא, וההנחיה שלי לעובדים שלי היא תמיד למי שאנו לא יכולים לעזור לא קובעים פגישה.

כמו שאתם מבינים המקרה הפעם הצליח ממש להוציא אותו משלוותי, ולכן החלטתי להזהיר מפניו.

ביום ראשון מתקשר אליי לקוח שלנו ולרי, עם סיפור מאוד מוזר .
ולרי בגיל פרישה ועלה בעבר מחבר העמים .  להלן המקרה שלו :

הטיפול שלנו כלל טיפול בכספי התגמולים והכל בעצם פטור ממס לאחר הטיפול .

כספים שהופקדו עד 2008   – כ – 100,000  פטורים ממס כיון שנגיע לגיל 60

כספים שהופקדו אחרי 2008  – כ- 140,000 חייבים במס אבל לאחר טיפלנו קיבלנו ממס הכנסה אישור של פטור ממס .

נתנו לו הנחייה לפנות לחברת הביטוח ולקבל את הכל פטור .

מה הוא מספר לי  ?

הוא חיפש ברשת מספר טלפון של חברת הביטוח אליה הוא משתייך וייצר קשר עם נתיג מתאמם לפחות כך חשב.
הנציג בחברת הביטוח אמר לו שהוא יכול "לסדר" לו את קבלת הכסף מחברת הביטוח ללא מס
תמורה עמלה של 12%  !!!. הוא לא הבין למה עליו לשלם מס כשיש בידיו אישור של פטור .

הסיפור נשמע לי לא הגיוני . לא יכול להיות שמשיהו מחברת הביטוח הגדולה "עושה קומבינות " .

סיכמנו שיגיע למשרד שלנו כדי שנקיים שיחה משותפת.

מנהלת המחלקה אצלי במשרד – מיטל לזר התקשרה ואחרי דקה הבינה את העניין .
מדובר בחברה פרטית ולא בחברת הביטוח שלו  שדאגה בפרסום ברשת  "לבלבל" את האזרח התמים ולגרום לו לחשוב שהוא מדבר עם נציג חברת הביטוח.

הם אכן ביקשו לגזור קופון של כ- 30,000 שקל על כספים שכולם פטורים ממס ולנצל תמימות של לקוחות מבוגרים שגם
לא שולטים לגמרי בשפה העברית .

מה עשינו  ? 

ניתקנו כמובן את השיחה והתקשרנו לחברת הביטוח, והפעם למספר הנכון ולאחר המתנה ( לא קצרה…..) השגנו את הנציג שקיבל את האישורים מאיתנו וטיפל בעניין במהירות  . הלקוח יקבל את הכסף במהלך השבוע ללא מס . 

הנושא הזה חוזר על עצמו בכל מיני צורות . מנצלים תמימות של אנשים כדי לגזול כסף במרמה .
עושים פרסום שמושך את העיין ואז מכניסים אדם למערובלת שממנה הוא לא תמיד מצליח לצאת.
אני נתקל בזה גם במקרים בהם הלקוחות שלי מוצאים מסמך מהמסלקה הפנסיונית ובמקום להגיע ישירות לאתר המסלקה מגיעים לאתרים של חברות פרטיות שגובות קופון על הוצאת המסמך.
אז מה שנותר לומר – אם אתם לא מבינים תהיו עירניים ואל תחתמו על שום דבר בלי שמישהו שאתם סומכים עליו
בודק .

 ניתן לפנות אלינו במייל  eyal@eyalmen.co.il   או בטלפון 073-7690302

 

7 תגובות למאמר

  • הארועים האלה קורים גם במקרים אחרים. אני ביקשתי לקבוע תור לקונסוליה הרומנית וניסיתי להיכנס לאתר שלהם במשך ימים וכל הזמן הגעתי למשרדים של עורכי דין שרצו לקבוע עבורי תור תמורת 500 ש'!!!!. זה הכעיס אותי מאוד כי קביעת תור לקונסוליה היא בחינם. הם פשוט חסמו את האפשרות להגיע לאתר של הקונסוליה. בסופו של דבר הצלחתי להגיע לאתר ולקבוע ללא תשלום. גם זה בעייני סוג של נוכלות.

  • בוקר שקט
    לא סתם נאמר"טוב שם טוב משמן טוב".
    כל מה שכתבתי לך ולאנשים,כי הרווחתם את זה הץביושר .
    ר ק בריאות נחת ושקט על כולנו.
    זהבי ואלי גייר

  • הדברים האלו מקוממים מאוד, קיימים גם בתחומים כמו תגי נכה והר הביטוח.

    אם אפשר לשאול בנושא הלא חשוב במאמר הזה – הסכום הוא מעל משיכה בפטור עקב סכום מזערי. זה היוון רגיל עם קיבוע או שהיה משהו אחר? ניצול נקודות זיכוי כנגד קנס?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *